15 januari 2015

Crowdfunding restauratie kermisorgel

Laat De Lange Gavioli weer spelen!

Het kermisorgel De Lange Gavioli werd tussen 1898 en 1899 gebouwd door de wereldberoemde firma Gavioli te Waldkirch. Het bouwen van dit orgel was door Anselmo Gavioli (1813-1902) tot een technisch meesterwerk verheven. De fraaie beschilderingen, vergulding en het delicate binnenwerk hebben ruim een eeuw overleefd, maar zijn dringend aan restauratie toe.

De Lange Gavioli is sinds 2003 een collectiestuk van Museum Speelklok en werd aangekocht voor het symbolische bedrag van één euro van de Stichting Standsontspanning te Utrecht. Het orgel speelde wereldwijd van Utrecht tot Tokio, voor filmsterren en koningen en is door zijn optredens een ware ambassadeur geworden van de stad Utrecht. Door De Lange Gavioli te restaureren behouden we uniek cultureel erfgoed dat ook nog eens prachtig klinkt!

Helpt u onze restauratoren mee De Lange Gavioli weer te laten spelen, voor u en de volgende generaties?
U steunt de restauratie door een bedrag naar keuze te storten op de volgende rekening:
NL17 RABO 0350 0323 00
t.n.v. Stichting Vrienden Museum Speelklok
o.v.v. De Lange Gavioli

Blijf via deze website en vooral onze nieuwsbrief op de hoogte van de crowdfunding en de restauratie.
Voor meer informatie over schenkingen aan de restauratie van De Lange Gavioli kunt u contact opnemen met Michiel Huisinga: +31(0)30 232 60 90 of mhuisinga@museumspeelklok.nl.