13 februari 2018

Kinder-robot-workshops in Bibliotheek Utrecht

13 februari 14:15u 16:15u Museum Speelklok Kinderen
Bestel tickets

Vanuit de hele wereld zijn de oudste en nieuwste muziekrobots in Museum Speelklok samengekomen om voor jou én met jou te spelen. Al deze verschillende robots maken live muziek! Ben je benieuwd hoe ze dit doen en wil je ook een muziekrobot maken? Doe dan mee met de kinder-robot-workshop!

Museum Speelklok en het Laboratorium van Bibliotheek Utrecht bieden je een actief programma aan! Je start om 14:15 uur in het museum. Hier word je aan de hand genomen en krijg je naast een bezoek aan de tentoonstelling Robots love Music een speciale rondleiding. Je leert alles over de verschillende muziekrobots en ontdekt hoe ze live muziek kunnen maken. Na afloop van deze rondleiding neemt de rondleider je mee naar het Laboratorium van de Bibliotheek Utrecht. Dan is het tijd om de handen uit de mouwen te steken. Hier ga je namelijk aan de slag om zelf een echte muziekrobot te maken!  Rond 16:15 uur zal het programma afgelopen zijn. Het resultaat van de vijf workshops zal uiteindelijk in Museum Speelklok geëxposeerd worden.

De kinder-robot-workshop wordt in totaal vijf keer georganiseerd gedurende de tentoonstellingsperiode. De workshop is redelijk complex en daarom geschikt voor kinderen van 10 t/m 12 jaar. Er kunnen maximaal 10 kinderen + begeleidende ouders meedoen per workshop. Het is dus noodzakelijk om je vooraf aan te melden, dit kan via de link onderaan de pagina. Afrekenen kan in het museum aan de kassa op de dag zelf.

• Waar: Museum Speelklok en Bibliotheek Utrecht
  • Wanneer: 10 oktober / 14 november/ 12 december/ 9 januari / 13 februari
  • Hoe laat: 14:15 uur t/m 16:15 uur
  • Prijs: Kinderen €7,- + €4,- toeslag
    Volwassenen €13,-
    Museumkaarthouders betalen alleen €4,- toeslag
    Afrekenen aan de kassa van Museum Speelklok

Aanmelden is verplicht! Meld je hier alvast aan voor 13 februari.