21 september 2018 t/m 30 november 2018

Live demonstraties van hypermoderne Shimon

21 september t/m 30 november 12:15u 16:45u Museum Speelklok Kinderen, Volwassenen

Bezoek in Museum Speelklok de tentoonstelling Robots love Music en sluit aan bij één van de live demonstraties van Shimon, de hypermoderne robot uit de Verenigde Staten!

Shimon, een robot van Gil Weinberg, is misschien wel de slimste robotmuzikant die er op dit moment bestaat. Deze marimbaspelende robot is ontworpen om inspirerende muzikale interacties aan te gaan met mensen. Hij luistert naar zijn mede-muzikanten en improviseert met ze mee.

Om het samenspelen te vergemakkelijken heeft Shimon een “hoofd” waarmee hij de muzikanten aankijkt en meebeweegt met de muziek. Shimon treedt tussen 21 september en eind november meerdere keren per dag op in Museum Speelklok. Eerst speelt hij samen met muzikant Zac. Daarna word jij uitgedaagd om ook samen met Shimon muziek te maken.

Wil jij Shimon in actie zien? Kom dan kijken naar één van de demonstraties die worden gegeven! Shimon is op dinsdag t/m zondag te zien op de volgende tijden:

• Van 12:15 uur tot 12:45 uur
  • Van 13:15 uur tot 13:45 uur
  • Van 14:15 uur tot 14:45 uur
  • Van 15:15 uur tot 15:45 uur
  • Van 16:15 uur tot 16:45 uur

Gil Weinberg

Gil Weinberg is uitvinder van robotmuzikanten en draagbare robots die gebruikt worden om de menselijke vaardigheden te verbreden. Zijn robots zijn zo ontworpen dat ze muziek creëren die hun menselijke tegenhangers kan verrassen en inspireren. Een voorbeeld van een uitvinding is een drummende armprothese die ‘een eigen wil heeft’ en sneller kan spelen dan welke mensen dan ook! Ook Shimon is één van zijn uitvindingen. Als professor en directeur is Gil verbonden aan het door hem opgerichte Georgia Tech Center for Music Technology.

Wil je meer te weten komen over Shimon en andere robots van Gil Weinberg? Kijk dan op zijn website!