13 januari 2019

Optreden Gaudeamus x Conlon: Disklavier Projection Works

13 januari 17:00u 18:00u Museum Speelklok Volwassenen
Bestel tickets

Gaudeamus en Stichting Conlon presenteren Disklavier Projection Works in Museum Speelklok. De zelfspelende piano wordt in een nieuwe context geplaatst door gebruik van elektronica, digitale projecties en live coding.

Componist/programmeur Felipe Noriega en pianist Anne Veinberg brengen hun project CodeKlavier ten gehore, waarin de piano computertaal genereert. De algoritmische compositie Riding the Euclidean Planes van Danny de Graan, die te horen zal zijn, verkent symmetrie in zowel bladmuziek als de eigenzinnige monochrome visuals. Robert van Heumen duikt in alle facetten van het geluid van de Disklavier, en laat hem grommen, piepen en schreeuwen.

Na het concert krijgt het publiek de mogelijkheid om de tentoonstelling Robots love Music te bezoeken (avondentree). Let op: alleen de personen die op de reserveringslijst staan, zijn verzekerd van een plek.

Danny de Graan – Riding the Euclidean Planes
Robert van Heumen – Het geluid van de machine
Anne Veinberg & Felipe Noriega – CodeKlavier

Praktische informatie:

• Locatie: Museum Speelklok
  • Datum: 13 januari
  • Tijd: 17:00 uur t/m 18:00 uur

Ticketverkoop

Voor het optreden moet je een regulier ticket voor het museum kopen met daarop de datum 13 januari. Het ticket kan van tevoren online worden gekocht via de website. Voor bezoekers met een Museumkaart is alleen de extra toeslag van toepassing. We willen je vragen om een reservering te sturen naar info@museumspeelklok.nl waarin je aangeeft met hoeveel personen je bij het optreden aanwezig bent.  Je naam wordt dan op de reserveringslijst geplaatst. Let op: alleen de personen die op de reserveringslijst staan, zijn verzekerd van een plek.
Het is mogelijk om op de dag zelf een reguliere ticket in het museum aan te schaffen, er is dan echter geen zekerheid of er nog plek is.