15 februari 2019

Exclusieve avondopening met Big Band Utrecht

15 februari 19:30u 20:30u Museum Speelklok Kinderen, Volwassenen
Bestel tickets

In Museum Speelklok laat de Big Band Utrecht zich van zijn robot-kant zien! Er wordt muziek gespeeld uit bekende robotfilms.

De Big Band Utrecht geeft op 15 februari een spectaculair optreden in Museum Speelklok. Speciaal voor het museum speelt de band verschillende muziekstukken geïnspireerd op de tentoonstelling Robots love Music. Zo brengen zij onder andere muziek uit de filmserie Star Wars en de Pixar film The Incredibles ten gehore. Laat je meevoeren door de muziek en waan je helemaal in robotsferen.

• Datum: vrijdag 15 februari
  • Tijd: 19.30 uur – 20.30 uur
  • Locatie: Museum Speelklok
  • Prijs: reguliere museumentree
  • Vanaf 18:30 uur is de tentoonstelling Robots love Music te bezichtigen

Big Band Utrecht

Big Band Utrecht is een ambitieus orkest bestaande uit vergevorderde amateurs en aankomende professionals uit Utrecht en verre omgeving. Het orkest staat onder leiding van de Utrechtse dirigent Martien de Kam. De band houdt ervan uiteenlopende stijlen te spelen: van traditionele swingstukken van Count Basie, Stan Kenton en Duke Ellington tot het repertoire van moderne componisten en arrangeurs, zoals Thad Jones, Bill Holman, Bob Mintzer en Maria Schneider.

Big Band Utrecht speelt o.l.v. dirigent Martien de Kam in de traditionele bigbandbezetting met 5 saxofoons, 4 trombones; 4 trompetten en ritmesectie (gitaar, piano, contrabas en drums).