7 juli 2018 t/m 2 september 2018

Muzikaal voorleessprookje van Pinokkio, de houten robot

7 juli t/m 2 september 15:00u 15:40u Museum Speelklok Kinderen

In het museum kan je deze zomer, 7 juli t/m 2 september, komen luisteren naar het muzikale sprookje van Pinokkio, de houten robot. Een spannend verhaal over een bijzondere robot die tot leven komt!

De familievertelling van Pinokkio is een bewerking van het bekende sprookje uit 1883, geschreven door de Italiaan Carlo Collodi. Het neemt je mee naar een wereld vol muziek, magie en kwajongensstreken. Een ideaal uitstapje in juli en augustus voor met de hele familie!

Het verhaal

Nadat de blauwe fee een bezoek heeft gebracht aan het huis van robotmaker Gepetto verandert zijn leven. Zijn mooiste robot Pinokkio loopt en praat ineens! Maar Pinokkio komt al snel in de problemen en wordt door een schurk opgesloten in Luilekkerland. Daar verandert hij door het eten van betoverend snoepgoed in een ezel! Zal Pinokkio zijn vader ooit nog terugzien?

• 7 juli t/m 2 september
  • Iedere woensdag, zaterdag en zondag om 15.00 uur
  • Toeslag op entreeprijs: €2,-
  • Duur: 30 tot 40 minuten
  • Adviesleeftijd: 4+
  • Tickets zijn aan de kassa verkrijgbaar

Bij het voorleessprookje is onder andere een levensgrote houten Pinokkio aanwezig. Deze is aangeboden door Pinokkio Speelgoed. Dit maakt het sprookje nog magischer!

Voorverkoop en reserveren

Kaarten voor het muzikale voorleessprookje kunnen aan de kassa van het museum worden gekocht. Indien je kaarten wilt reserveren kan dat door te bellen naar 030 232 60 82. Dan zetten wij je op de reserveringslijst.

De muziekrobots komen eraan!

Vanaf 21 september 2018 staat Museum Speelklok helemaal in het teken van muzikale robots. In de internationale tentoonstelling Robots love Music ontdek je dat de oudste en nieuwste muziekrobots naast hersens ook een hart hebben. Weten ze jou te ontroeren? Ervaar het binnenkort zelf!

Museuminspecteurs gezocht!

Er zijn ook andere leuke zomervakantie activiteiten te beleven in het museum.  Zo kunnen kinderen een museuminspectie van Museumkids doen deze zomervakantie. Met jouw mening als museuminspecteur kunnen wij je volgende bezoek nog leuker maken. En tijdens de zomer van 2018 kan je er ook nog eens vette prijzen mee winnen!