3 mei 2018

10 juni: Utrecht Urban Trail

Wil jij dwars door Museum Speelklok rennen en Utrecht op een andere manier leren kennen? Dan is de Utrecht Urban Trail op 10 juni een absolute must!

Start vandaag nog met trainen, zodat je binnenkort kan deelnemen aan het bijzondere parcours dat de Urban Trail voor je heeft uitgezet. Ren onder andere langs de Mariaplaats, gevangenis de Lik, filmtheater ‘T Hoogt, de Stadsschouwburg en dwars door Museum Speelklok. Een sportief en cultureel evenement!

De Utrecht Urban Trail werd in 2017 voor het eerst georganiseerd in Utrecht en was een groot succes. Bijna 3.000 deelnemers liepen een parcours dwars door 17 locaties in het centrum van Utrecht.

Bij de Urban Trail is niet de tijd belangrijk, maar draait het om een bijzondere loopervaring. Deelnemers krijgen dit jaar de mogelijkheid om te kiezen tussen een parcours van ongeveer 5 km of 10 km. Het parcours van 5 km is een mooie gelegenheid voor beginnende lopers om ook mee te doen. Bij de kortere route van 5 km doorloop je iets minder locaties en gebouwen dan de 10 km.

Let op
In verband met de Utrecht Urban Trail op zondag 10 juni worden de eerste drie rondleidingen (10.30, 11.30 en 12.30 uur) van deze ochtend een klein beetje aangepast. Vanaf 13.30 uur is de normale rondleiding weer te volgen door het museum.