29 december 2017

100.000ste bezoeker voor Museum Speelklok in 2017

Nog voor het eind van 2017 heeft Museum Speelklok de 100.000ste bezoeker mogen ontvangen in het museum!

Het feit dat Museum Speelklok de magische grens van 100.000 bezoekers dit jaar weet te overstijgen, is onder meer te danken aan de tijdelijke tentoonstelling Vieze liedjes op deftige speelklokken, de vernieuwde zalen en de eerdere presentatie van de Marble Machine. Ook de altijd succesvolle Muzikale Rondleiding, familievoorstellingen en diverse (kinder)activiteiten hebben bijgedragen aan dit hoogtepunt.

Recordaantal sinds 2011
De laatste keer dat Museum Speelklok meer dan 100.000 bezoekers ontving was in 2011, toen de grote tentoonstelling SingSong, Schatten uit de Verboden Stad te zien was in het museum. De afgelopen jaren is Museum Speelklok bijna in z’n geheel vernieuwd. In 2013 werd de Museum Expeditie voltooid en in 2016 werd de vaste collectie, waarlangs de Muzikale Rondleiding loopt, in vernieuwde zalen opgesteld.

Familie Bonnet, met in het midden directeur Marian van Dijk

100.000ste bezoeker
De familie Bonnet uit Amsterdam bracht vandaag een bezoek aan Museum Speelklok. Aan de kassa werden zij door directeur Marian van Dijk verrast met het nieuws dat één van hen de 100.000ste bezoeker van 2017 is. De familie kreeg onder andere een bos bloemen en een echt Utrechts muziekdoosje. Ook het bezoek aan het museum heeft de familie natuurlijk cadeau gekregen. Het komende jaar zijn ze Vriend van Museum Speelklok, waardoor ze een jaar lang gratis terug mogen komen.

Kerst in Museum Speelklok
De laatste weken van 2017 en de eerste week van 2018 staat Museum Speelklok volledig in het teken van Kerst. Zo is er iedere Muzikale Rondleiding kerstmuziek te horen. Daarnaast is van 23 december t/m 7 januari dagelijks het muzikale voorleessprookje van De Sneeuwkoningin te bezoeken in het museum. Een winters sprookje waarin de magische muziekinstrumenten uit het museum onder andere liedjes spelen uit Frozen.