13 februari 2018

14 maart: basisschoolkinderen gratis naar Museum Speelklok tijdens staking leraren

Op woensdag 14 maart is Museum Speelklok in Utrecht de hele dag gratis te bezoeken voor basisschoolkinderen. Dit vanwege een nieuwe stakingsdag van basisschoolleraren in Utrecht, Noord-Holland en Flevoland.

Door basisschoolkinderen gratis toegang te bieden tot het museum komt Museum Speelklok ouders te hulp die tijdens de stakingsdag iets leuks en educatiefs met hun kinderen willen ondernemen.

Activiteiten in Museum Speelklok
Ieder uur biedt Museum Speelklok een gratis Muzikale Rondleiding aan voor jong en oud. Daarnaast kunnen kinderen in het museum zelf aan de slag met een speurtocht van Orgelaapje Toon, meer ontdekken in de Museum Expeditie en zelf muziek componeren in de MuziekFabriek.

Reden van staken
De leraren in het basisonderwijs willen dat de minister 900 miljoen euro uittrekt om de loonkloof met het voortgezet onderwijs te dichten en het groeiende lerarentekort aan te pakken. Ook moet er 500 miljoen euro bij om de werkdruk te verlichten.