21 juni 2019

Doe mee met de Blind Walk Utrecht

21 juni 18:30u 21:45u Museum Speelklok Volwassenen

Ervaar hoe het is om geen zicht te hebben.

Op vrijdag 21 juni vindt de allereerste Blind Walk in Utrecht plaats. Honderden duo’s wandelen dan met ooglapjes op de zonsondergang tegemoet met het doel om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor oogonderzoek. De duo’s wandelen ook door Museum Speelklok en ervaren onze live spelende muziek instrumenten door alleen te luisteren.

Volg het vijf kilometer lange braillepad en wandel onder de Domtoren door, voorbij de Utrechtse werfkelders zo Museum Speelklok binnen! De geblinddoekte wandeling is onderdeel van het jaarlijkse event Blind voor 1 Dag.

Meer dan 90 procent van alle Nederlanders krijgt in zijn leven (onnodig) te maken met oogproblemen. Van oog klachten als droge ogen tot ernstige oogziekten als glaucoom of maculadegeneratie. Ondanks de bekende problematiek blijft kansrijk onderzoek vaak uit en bestaat er voor veel oogziekten nog geen goede behandeling. De oorzaak? Geldgebrek.

Daar gaat verandering in komen! Tijdens de Blind Walk kruip je samen met een van je beste vrienden, je moeder of je favoriete collega in de rol van blinde en buddy om te ervaren hoe het is om geen zicht te hebben. Én om zoveel mogelijk geld op te halen voor oogonderzoek. Beleeft de Utrechtse binnenstad  als nooit tevoren en ervaar het hoe het is om blind te moeten vertrouwen op een ander. Halverwege wisselen de duo’s van rol. Op wie kan jij blindelings vertrouwen?

Inschrijven en sponsoren kan via Blind Walk.