3 mei 2018

3 juni: gratis optreden Bram Stadhouders en openstelling Restauratieatelier

Na het succes van vorig jaar staat Utrecht Centraal ook dit jaar weer op het programma. Utrecht verandert 3 juni in één groot muziekpodium. Ook Museum Speelklok is weer een van de trotse deelnemers.

Bezoek het Restauratieatelier van het museum en luister naar een bijzonder optreden met Bram Stadhouders in Museum Speelklok.

Muzikaal optreden Bram Stadhouders met gitaar, robot en straatorgel

– 16.00 tot 17.00 uur
– Museum Speelklok is vanaf 15.30 uur gratis te bezoeken voor iedereen.
Gitarist en componist Bram Stadhouders (1987) speelt al gitaar vanaf zijn 6e. Hij studeerde elektronische muziek aan de Hogeschool voor de Kunsten en haalde zijn master in compositie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Hij speelt op podia over de hele wereld en werd bekend als de gitarist die het grootste verplaatsbare straatorgel ter wereld aanstuurde met zijn gitaar. Dat zal hij ook gaan doen tijdens deze Culturele Zondag met het befaamde straatorgel De Drie Pruiken uit de collectie van Museum Speelklok. Daarbij speelt hij samen met de ingenieuze en interactieve robotinstrumenten gemaakt door Stichting Logos in Gent, een innovatief muziekensemble dat zich al vijftig jaar bezighoudt met de ontwikkeling van muziek en technologie. Dit bijzondere optreden is te bezoeken in aanloop naar de grote tentoonstelling Robots Love Music, die vanaf september 2018 te zien is in Museum Speelklok.

Openstelling Restauratieatelier
– 12:00 tot 17:00 uur
Bezoek gratis het Restauratieatelier van Museum Speelklok en ontdek voor welke technische uitdagingen de restauratoren dagelijks staan met het opknappen van zelfspelende muziekinstrumenten.

Geannuleerd

Het concert van Kermisorgel De Lange Gavioli van Museum Speelklok is geannuleerd. Voor programmering op de unieke locatie van de HTMU loods is gebleken dat het, ondanks gezamenlijke inspanning, voor deze editie te vroeg was.