18 april 2015 t/m 26 april 2015

Museum Speelklok en de Museumweek

Museum Speelklok doet mee aan de Museumweek. Dat betekent de hele week door leuke activiteiten en een korting van 50% op je entreeticket in het weekend van 18 en 19 april!

Ook in de Museumweek is er weer veel te beleven in Museum Speelklok. Zo schittert het Franse straatorgel de Gouden Limonaire in het museum. Het orgel heeft zijn naam te danken aan het gouden orgelfront en speelt deze maanden een belangrijke rol in de Muzikale Rondleiding met Frans tintje. Vanwege de start van de Tour de France in Utrecht kan je het orgel per racefiets aandrijven! Oud tourwinnaars Hinault, Zoetemelk, Thévenet en Janssen gingen je al voor. Kom in de Museumweek zelf het orgel aandrijven!

Museum Speelklok

Straatorgel de Limonaire – ca. 1910

Korting

Iedereen ontvangt 50% korting op de toegangsprijs tijdens het eerste weekend van de Museumweek op 18 & 19 april. Hiermee gelden de volgende toegangsprijzen voor het museum:

• Volwassenen: € 5,50 (normaal € 11,00)
  • Kinderen t/m 12 jaar: € 3,00 (normaal € 6,00)

Buiten het weekend om geldt de korting op de entreeprijs niet, maar zijn er wel allemaal leuke activiteiten voor jong en oud.

Kinderrondleidingen

Speciaal voor kinderen is er in de weekenden en op woensdag om 14.00 uur de kinderrondleiding*.
* Op zondag 19 april start de kinderrondleiding eenmalig om 15.00 uur i.p.v. 14.00 uur.