29 juni 2018

8 september: Open Monumentendag

Bezoek tijdens de Open Monumentendag 2018 gratis het Restauratieatelier van Museum Speelklok.

Tijdens Open Monumentendag 2018, met als thema ‘In Europa’, legt Museum Speelklok de bijzondere link tussen de collectie zelfspelende muziekinstrumenten van Museum Speelklok en Europa uit.

De hoogtijdagen van veel van de collectiestukken in het museum vallen samen met een periode dat Europa zowel cultureel als technologisch zeer vooraanstaand in de wereld was. Kom langs om te ontdekken welke wonderlijke verhalen er verbonden zijn aan de uitvinding en productie van de collectie van het museum. Zo kan je onder andere onze Franse automaten, die gezien kunnen worden als vroege muzikale robots, bewonderen. Veel verhalen achter de collectiestukken vallen samen met enkele belangrijke en roerige tijden in de geschiedenis van Europa.

• Entree: gratis
  • Openingstijden: van 12.00 uur tot 17.00 uur
  • Locatie: Flora’s Hof, vlak onder de Domtoren

Open Monumentendag Utrecht 2018

Het complete programma van Open Monumentendag 2018 is te vinden op de website van Open Monumentendag of in de speciale Monumentenkrant die vanaf 1 september in de stad wordt verspreid.