1 juni 2020

De Speelklok Roadshow

Museum Speelklok verrast vanaf nu ook mensen buiten de museummuren met muziek met een verhaal!

De gloednieuwe en interactieve Speelklok Roadshow is een rijdend ‘museum’ met allerlei op elkaar gestapelde kastjes, laden en deurtjes waarachter van alles valt te doen, te leren en te ontdekken.

Jong en oud gaan mee op ontdekkingsreis, waarin het verhaal van de zelfspelende instrumenten wordt uitgelegd. Hierin staat het draaiorgel centraal. Een klein orgeltje met een transparante achterkant laat de werking goed zien en iedereen mag eraan draaien! Ook is er een uitklapbare foto-expositie, een speurtocht, zijn er diverse doe-dingen en enkele vitrines met daarin interessante objecten uit het museum. Kortom: genoeg te zien, te doen en te horen!

Het muzikale spektakel is regelmatig op verschillende plekken in Utrecht te zien. Dit in aanloop naar de tentoonstelling over orgelbeelden, die 9 oktober opent. Op 6 september staat de Speelklok Roadshow op het mini-festival Utrecht Draait op Zondag!