29 januari 2016

Blij met de BankGiro Loterij

Museum Speelklok heeft tijdens het Goed Geld Gala van de BankGiro Loterij opnieuw een mooi geldbedrag ontvangen.

Als benificiënt van de cultuurloterij heeft Museum Speelklok een cheque van € 200.000,- gekregen. Daarnaast is er € 631,- ontvangen vanuit het zogeheten ‘geoormerkt werven’, deelnemers van de BankGiro Loterij die speciaal meespelen om Museum Speelklok te steunen. Heel erg bedankt BankGiro Loterij en deelnemers van de cultuurloterij!

Goed Geld Gala 2016
In 2015 heeft de BankGiro Loterij dankzij de lotverkoop een inleg van ruim 125 miljoen euro behaald. De helft hiervan komt direct ten goede aan organisaties die zich inzetten voor cultuur en behoud van cultureel erfgoed in Nederland. Binnen het totaal aantal verkochte loten krijgt directe werving, het zogeheten ‘geoormerkt werven’, door culturele organisaties een steeds prominentere rol. Deelnemers geven hierbij aan dat zij voor een specifieke organisatie met de BankGiro Loterij meespelen. De helft van de lotprijs gaat dan naar de betreffende culturele organisatie. In 2015 is 6 miljoen euro geoormerkt geworven, een verdubbeling ten opzichte van 2014.

Utrecht
De BankGiro Loterij schenkt dit jaar ruim 3 miljoen euro aan cultuur en behoud van cultureel erfgoed in provincie Utrecht. Naast de vaste jaarlijks bijdrage die musea in deze regio ontvangen, ontvangen het Spoorwegmuseum, Museum Catharijneconvent en het Universiteitsmuseum Utrecht dit jaar in totaal een extra bijdrage van ruim 2 miljoen euro.

Museumdirecteur Marian van Dijk en hoofd Presentatie Ebelin ontvangen cheque van Managing director Marieke van Schaik (midden)

Museumdirecteur Marian van Dijk en hoofd Presentatie Ebelin Boswinkel ontvangen cheque van Managing director Marieke van Schaik (midden) – fotograaf Roy Beusker