8 april 2019

Blog over Braamcampklok van Charles Clay

Vele handen maken licht werk en dat geldt ook voor de restauratie van de Clay-klok die wij in 2016 aan onze collectie hebben toegevoegd. Erma Hermens heeft een interessant blog artikel geschreven over de Clay-klok en de geschiedenis die het met zich meebrengt.

In de Engelstalige blog schrijft Erma Hermens op een informatieve wijze wat de geschiedenis van de Braamcampklok, oftewel Clay-klok, inhoudt. De klok wordt door twee musea gerestaureerd, namelijk door zowel het Rijksmuseum als door het restauratie atelier van Museum Speelklok. De visuele aspecten van de klok worden benoemd en uitgelegd. Daarnaast beschrijft ze gedetailleerd waar deze bijzondere klok in de voorgaande eeuwen geweest is en wie hem in het bezit heeft gehad. Ook wordt er geschreven over de restauratie zelf en de samenwerking tussen de twee musea.

Om de blog te lezen, klik dan hier.