23 oktober 2016

19 en 20 november: optreden van De Lange Gavioli

In het weekend van 19 en 20 november laat kermisorgel De Lange Gavioli zijn klanken horen in het Draaiorgelmuseum in Haarlem.

Het was al een aantal jaren een traditie dat De Lange Gavioli speelde in het Draaiorgelmuseum Haalem, maar door de restauratie van het orgel is deze traditie even onderbroken geweest. Nu is het weer in goede staat en daarmee is het een mooie gelegenheid om het orgel weer te presenteren aan iedereen.

Op zaterdag 19 november is er vanaf 20.00 uur een speciaal concert van De Lange Gavioli. Op zondag 20 november, tijdens de vaste openingsdag van het Draaiorgelmuseum, zal het orgel samen met andere orgels uit de collectie spelen. Een van de andere orgels is draaiorgel de ‘Pod’. Een draaiorgel dat als bruikleen van Museum Speelklok in Draairorgelmuseum Haarlem staat. Beide dagen is de entree gratis. Kortom: een mooie gelegenheid om naar het net gerestaureerde kermisorgel te komen luisteren!

In het Draaiorgelmuseum is tevens ook het zusterorgel van de Schuyt te vinden, het Kunkels orgel. Zowel de Schuyt als het Kunkels orgel werden vlak na elkaar gebouwd door Carl Frei, voor een bekende Nederlandse kermisexploitant. Kijk voor meer informatie op de website van Draaiorgelmuseum Haarlem.

gavioli-detail