25 september 2015

Dierendag in Museum Speelklok

Vertelvoorstelling ‘De Tuin met de Wilde Dieren’. Op dierendag (zondag 4 oktober) is het letterlijk een beestenboel in Museum Speelklok.

Naast de tentoonstelling Beestenboel kan jong en oud genieten van een muzikale vertelvoorstelling. In ‘De Tuin met de Wilde Dieren’ komen 16 grote en kleine dieren in woord, in beeld en in muziek voorbij! Een verteller, een saxofoonkwartet en een pianiste brengen de dieren tot leven. Natuurlijk spelen de collectiestukken van Museum Speelklok ook een rol!

In ‘De Tuin met de Wilde Dieren’ ontmoet je de meest uiteenlopende dieren: minuscule vlooien, sterke stoere nijlpaarden, grappige pinguïns en angstaanjagende krokodillen. De prachtige muziek is van Pierre Vellones, een Franse componist uit 1889. Hij schreef de 16 pianowerkjes ‘Au Jardin des Bêtes Sauvages’ waarin dieren de hoofdrol spelen. De originele muziek voor saxofoonkwartet en piano werd door Vellones verrijkt met fantasierijke, maar gedateerde teksten. Deze teksten zijn door verteller Piet Paree volledig herschreven naar het hier en nu.

De prikkelende voorstelling wordt uitgevoerd door verteller Piet Paree, pianste Annet Wilschut en het saxofoonkwartet Nova Zembla.

• Waar: Museum Speelklok, Steenweg 6, Utrecht, www.museumspeelklok.nl
  • Wanneer: Zondag 4 oktober, aanvang 14:00 uur, duur +/- 50 minuten

Voor de voorstelling wordt geen extra toeslag geheven. Wel moet een entreebewijs voor Museum Speelklok worden gekocht. Na afloop (of vooraf) kan de vrolijke gezinstentoonstelling Beestenboel worden bezocht. In deze tentoonstelling spelen de muzikale dieren van het museum de hoofdrol.

Automaten konijnen Museum Speelklok