1 juli 2015

Zomervakantie: dierenmaskers maken in Museum Speelklok

Kom in de zomervakantie knutselen en maak je mooiste dierenmasker in Museum Speelklok! De dierenmaskers hebben veel weg van de collectiestukken uit de gezinstentoonstelling Beestenboel.

Maak t/m 28 augustus een masker van het Konijntje in de kool, orgelaapje Toon of van één van de dansende poesjes. In de vrolijke gezinstentoonstelling Beestenboel spelen de muzikale dieren uit de collectie de hoofdrol! Deze beestjes zorgen al eeuwen voor vermaak. De dieren zijn er in alle soorten en maten, van de Zingende Nachtegaal en het Konijn in de Kool tot het aapje van de orgelman en de prent van de dansende poesjes op een speeldoos. En allemaal maken ze muziek!

De konijnen in de kool in Museum Speelklok

Gezinstentoonstelling Beestenboel

Beestachtige selfie

Maak met je zelf geknutselde masker een selfie samen één van je favoriete dieren uit de tentoonstelling Beestenboel, deel deze op facebook en tag @museumspeelklok. Het meest beestachtige masker wordt beloond met een leuke prijs aan het einde van de zomervakantie!

Museum Speelklok tijdens de zomervakantie

Tijdens de zomervakantie, van 11 juli t/m 28 augustus, is Museum Speelklok elke dag van 10.00 uur tot 17.00 uur open en gaat onze gratis Muzikale Tour gewoon door. Elk uur kun je genieten van de live spelende muziekinstrumenten. Op woensdag-, zaterdag- en zondagmiddag wordt speciaal voor kinderen een rondleiding gegeven Ook is de familietentoonstelling Beestenboel te bezoeken.