29 juni 2018

6 september: college-avond over de 20ste eeuw met Maarten van Rossem

Aan het begin van de twintigste eeuw liepen er op onze planeet zo’n twee miljard mensen rond. Honderd jaar later waren dit er ruim drie keer zoveel. Ondanks twee wereldoorlogen en ander geweld was het menselijk bestaan in korte tijd kennelijk ontzettend verbeterd.

Maarten van Rossem werpt in dit drieluik, dat volgt op zijn collegereeks over de negentiende eeuw, licht op de twintigste eeuw. Hij slaat de bekende gebeurtenissen over, en vertelt juist over de belangrijke technische, economische en maatschappelijke ontwikkelingen die de enorme welvaartsgroei veroorzaakten.

Voor deze college-avonden is een bijzondere locatie gevonden: Museum Speelklok in de Utrechtse binnenstad! Zijn laatste college vindt plaats op donderdag 6 september 2018 en is al uitverkocht.

Data: 22 maart, 28 juni en 6 september 2018
Locatie: Museum Speelklok, Utrecht
Tijd: 20.00 – 22.30 uur
Prijs: Vanaf €27,50 per avond
Kijk voor meer informatie op maartenonline.nl.