8 december 2020 t/m 3 januari 2021

Beleef een muzikale kerst in Museum Speelklok!

Kerst in Museum Speelklok
8 december t/m 3 januari 10:00u 17:00u Museum Speelklok Kinderen, Volwassenen

Kom in de kerstperiode, 8 december t/m 3 januari, genieten van kerstsferen in Museum Speelklok. Want het museum is dan helemaal omgetoverd tot een muzikale kerstwereld!

Ben je op zoek naar iets om te doen met kerst? Bezoek Museum Speelklok en luister naar sfeervolle kerstmuziek, bewonder de levensgrote adventskalender en geniet van de prachtige kerstversiering!

Muzikale Kerstrondleidingen

De Muzikale Rondleiding krijgt tijdens de winterse dagen weer een echt kersttintje. Dat betekent dat er non-stop kerstmuziek klinkt vanuit alle hoeken van het museum. De straatorgels, orchestrions en speeldozen spelen hun beste kerstplaten, boeken of rollen en ook de zelfspelende muzikale kerstboom is aanwezig. Luister samen naar bekende liedjes zoals Jingle bells, All I want for Christmas is you en O Denneboom en laat je deze kerst onderdompelen in een magische wereld vol muziek.

Dit jaar is de muzikale adventskalender opnieuw te vinden in het museum. Vanaf 1 december wordt er iedere dag een vakje geopend. Tijdens de eerste Muzikale Rondleiding van de dag, die start om 10.30 uur, mag een bezoeker onthullen wat er in het vakje schuilgaat.

Activiteiten in de kerstvakantie

In de kerstvakantie, 19 december t/m 3 januari, kan jong en oud komen genieten van nog meer kerstvertier. Naast de Muzikale Kerstrondleiding is de Speelklok Roadshow dagelijks in het museum te vinden. Een rijdend spektakel met allerlei op elkaar gestapelde kastjes, laden en deurtjes waarachter van alles valt te doen, te leren en te beleven. Je mag ook draaien aan het kleine orgeltje op de Roadshow. Laat de orgelman of -vrouw in je naar boven komen en verdien een draaiorgeldiploma!

Breng ook een bezoek aan de tentoonstelling Straatbeeld, waarin de orgelbeelden centraal staan en allemaal hun eigen verhaal vertellen. Paradeer met ze op de catwalk, dans met ze op de dansvloer en wandel samen, al muziek makend, door de straten van toen en nu.

Ben je meer van het knutselen? Schuif dan aan bij één van de knutseltafels en maak jouw eigen klingelende kerstklokje. Versier de klokjes zoals jij het wil en hang ze thuis op in de kerstboom!

Corona maatregelen

Tijdens de kerstvakantie is het museum zoals gewoonlijk open voor publiek. Maar om ieders bezoek aan Museum Speelklok veilig te laten verlopen, worden er corona maatregelen gehandhaafd in het museum. Ondanks deze corona maatregelen beleef je een vrolijke en muzikale kerst in het centrum van Utrecht!