2 juli 2021 t/m 13 augustus 2021

Fototentoonstelling i.s.m. Het Utrechts Archief

Wat doe je als je onderweg naar muziek wil luisteren? Juist; je pakt je smartphone en je draadloze koptelefoon: de moderne techniek staat voor niets! In het verleden was dat wel anders.

Toch was het verlangen om je met muziek te omringen even groot, ook in Utrecht. Op straat brachten straatmuzikanten vertier, paarden trokken orgels (of ook wel: ‘pierementen’) door winkelstraten en woonwijken.

In Museum Speelklok zijn heel veel straatorgels te zien en te horen. Het Utrechts Archief koos daarom samen met ons een aantal een aantal prachtige beelden die je meenemen naar vervlogen tijden. Kijk naar deze vrolijke, Utrechtse (stads)gezichten en hoor de muziek van weleer! Vanaf 2 juli te zien buiten op het plein bij Het Utrechts Archief!