8 september 2022

Gaudeamus Festival in Museum Speelklok

8 september 20:00u 23:00u Museum Speelklok Volwassenen
Bestel tickets

Tijdens Gaudeamus Festival 2022 zijn twee kunstwerken van Myriam Bleau te bewonderen in Museum Speelklok!

Vanaf 8 september zijn in Museum Speelklok twee kunstwerken van de Canadese componist en digital artist Myriam Bleau getiteld Stories of Mechanical Music te zien, als onderdeel van het Gaudeamus Festival. De kunstwerken staan op een nieuwe, gratis toegankelijke kunsthub op de eerste verdieping en bestaan uit 75 in stukken gesneden cd’s die met een hendel aan de zijkant te ‘beluisteren’ zijn. Deze muziekdozen zijn tot en met 1 december in het museum te zien.

Op 8 september om 20.00 uur wordt deze klankinstallatie ten doop gehouden. Conservator Claire McGinn gaat in gesprek met Myriam Bleau over haar werk. Aansluitend geeft Myriam Bleau een korte demonstratie. Marian van Dijk, directeur van Museum Speelklok, licht alvast een tipje van de sluier op over de plannen voor deze nieuwe plek in het museum.

Diezelfde avond zal om 22.00 uur Bram Stadhouders het podium betreden in Museum Speelklok. Tijdens de 3D geluidservaring Orbit is iedere snaar van zijn zelf ontwikkelde surround guitar verbonden aan een andere hoek van de zaal. Orbit is een overweldigende en harmonische ervaring die je niet wil missen.

Toegang tot deze speciale events is met een festivalpas of dagkaart van Gaudeamus Festival. Voor meer info en tickets ga je naar www.gaudeamus.nl