7 april 2022

GIST concertavond 7 april: Musica Psychedelica

7 april 20:00u 22:00u Museum Speelklok Kinderen, Volwassenen
Bestel tickets

Fluitist en GIST-lid Mark Alban Lotz liet zich voor zijn project Turn On, Tune In, Drop Out! inspireren door het baanbrekende zestigerjaren werk van lsd-profeet Timothy Leary. Zijn ‘Eight Circuit Model of Consciousness’ is het uitgangspunt voor hoog explosieve muziek door het Mark Lotz Trio, met drummer Jamie Peet (door de Slagwerkkrant in 2020 uitgeroepen tot Beste drummer uit de Benelux) en de Canadese bassist Zack Lober.

‘Mark Alban Lotz is bringing sexy back into jazz’All About Jazz (USA)

Daarnaast nodigt GIST deze avond Raphael Vanoli uit. Deze Amsterdamse gitarist, componist en improvisator tovert klankwerelden met slechts een gitaar, effecten en zijn eigen adem. Met zijn unieke blaastechnieken op elektrische gitaar maakt hij minimalistische, filmische composities met diep gelaagde emoties. Magazine Gonzo Circus schreef over zijn soloalbum Bibrax: ‘Dit moet je eigenlijk live horen in een akoestisch rijke omgeving met de ogen gesloten.’ En waar kan dat beter dan in de mooie oude kerkzaal in Museum Speelklok?

Raphael Vanoli: elektrische gitaar, effecten
Mark Lotz Trio
Mark Alban Lotz: fluiten
Zack Lober: contrabas