11 juni 2021

GIST concerten

11 juni 19:30u 22:00u Museum Speelklok Volwassenen
Bestel tickets

Vrijdag 11 juni vindt het GIST concert ‘Drie duo’s, twee zalen’ plaats in Museum Speelklok. Een borrelende avond vol avontuurlijke muziek. Dit is het verplaatste concert van 12 februari.

Het nieuwe Utrechtse collectief GIST verzorgt op 11 juni een tweede concertavond in Museum Speelklok. GIST bestaat uit vijf jazzmusici met een voorliefde om buiten muzikale grenzen te treden. En waar kan dat beter dan in de speelse omgeving van Museum Speelklok? Op deze avond geniet je van drie achtereenvolgende duo’s in een totaalprogramma van 1,5 uur. Je kan een kaartje kopen voor het Middenschip (19:30 uur t/m 21:00 uur) of voor de Danszaal (20:30 uur t/m 22:00 uur).

Deze avond brengt een afwisselend programma met drie achtereenvolgende duo’s die in twee zalen te horen zijn. Het programma opent met gestreken en geplukte snaren: een ontmoeting van de jonge cellist Rogier Hornman met Dion Nijland, avonturier op de contrabas. Ingepakt worden door een stem en niets meer dan een elektrische bas: dat gebeurt iedereen die het duo hoort van het jonge zangtalent Manon Nijenhuis met bassist Jeroen den Daas. De finale van de avond wordt gevormd door twee bekende Utrechtse blazers: Ad Colen op saxen en Steven Kamperman op klarinetten.

Drie concerten in twee zalen:

• Rogier Hornman (cello) en Dion Nijland (contrabas),
  • Manon Nijenhuis (zang) & Jeroen den Daas (elektrische bas)
  • Ad Colen (saxen) & Steven Kamperman (klarinetten).

• Vrijdag 11 juni 2021
  • Concert Middenschip: Aanvang om 19:30 uur
  • Concert Danszaal: Aanvang om 20:30 uur
  • Prijs: €19,50
  • Prijs kinderen, studenten of U-pas: €12,50
  • Locatie: Museum Speelklok
  • Koop hier je tickets!

Reserveren voor de concerten is verplicht. De bar is gesloten, dus neem zelf een flesje water of iets anders te drinken mee. Verder ben je verplicht om een mondkapje te dragen in het museum. Deze mag af wanneer je op je plek zit tijdens het concert.

Dit driedubbele GIST-concert is mogelijk gemaakt door de Cultuurmakers subsidie van het Prins Bernhard Fonds, ter ondersteuning van musici in Corona-tijd. In september organiseerde GIST al een eerste avond in Museum Speelklok, “A truly wonderful ‘groundbreaking festival”, aldus recensente Mathilde Löffler.

Meer informatie vind je op www.gistmuziek.nl

Wat is Gist?

Is een samenwerking van Utrechtse jazzmusici met expansiedrift. We zetten wat we tegen komen om in smakelijke muziek. GIST staat voor méér avontuur, méér bevlogenheid, méér kwaliteit, méér communicatie, méér karakter, méér publieksvriendelijkheid, méér samenwerking, méér nieuwe ideeën, méér concerten, méér happenings. Eigenlijk zijn we alleen tegen baksoda.