14 februari 2015 t/m 1 maart 2015

Kinderactiviteiten in voorjaarsvakantie

Tijdens de voorjaarsvakantie is er weer veel te beleven voor kinderen in het vrolijkste museum van Nederland! De verrassende interactieve en muzikale activiteiten zijn leuk voor jong en oud!

Trekpop

Zo kan je vanaf 14 feb. t/m 1 maart je eigen trekpop maken. Knutsel en kleur je mooiste marionet helemaal zelf. De trekpop lijkt wel een beetje op een automaat uit de tentoonstelling Moving Magic. Al doende leer je hoe je een eigen automaat maakt. Deze gratis* activiteit is geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar met een beetje hulp van (groot)ouders.

foto Fred Ernst

Kinderrondleidingen

Ook is er van 23 feb. t/m 27 feb. elke dag om 13.00 uur, 14.00 uur en 15.00 uur de kinderrondleiding te volgen. Tijdens de vrolijke kinderrondleiding is er veel te lachen en te luisteren. Zo spelen de instrumenten herkenbare kinderliedjes. Ook mag er een dansje gewaagd worden in de prachtige danszaal op muziek van de grote dansorgels. En mogen de kinderen het kleine konijntje uit de kool wakker maken. De gratis* kinderrondleiding duurt 45 min. en is geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar. Kortom, er is weer veel te doen voor kinderen in Museum Speelklok, in Utrecht, in de maand februari.

Kindervoorstelling Babar

Olifantje Babar komt ook op bezoek en neemt je mee op avontuur! Tijdens de spannende en muzikale kindervoorstelling ‘Het grote avontuur van Babar de kleine olifant’ verteld Babar zijn bijzondere verhaal. Tijdens de voorstelling wordt er muziek van Poulenc gespeeld op het hele grote kerkorgel. Kijk voor meer informatie en kaartverkoop op: Het grote avontuur van Babar de kleine olifant

Wanneer:

• zaterdag 21 feb. om 14.00 uur
  • zondag 22 feb. om 14.00 en 15.00 uur
  • zaterdag 28 feb. om 14.00 uur
  • zondag 1 maart om 14.00 en 15.00 uur

*de normale entreeprijzen zijn hier geldig, voor deze activiteit vragen wij geen extra toeslag.