13 maart 2020

Thuis knutselen met orgelaapje Toon

Ontdek het verhaal van Toon

Nu Museum Speelklok tijdelijk gesloten is, brengt het museum graag de muziek naar jullie huiskamers. Met behulp van orgelaapje Toon heb je zo alsnog een leuke en leerzame dag!

Orgelaapje Toon houdt erg veel van muziek en is daarom heel gelukkig dat hij in Museum Speelklok mag wonen. Maar hoe is het aapje hier eigenlijk terecht gekomen? Lees samen het verhaal van Toon en kom erachter. Zing ook mee met de liedjes die in het verhaal voorkomen!

Lees hier het voorleesverhaal van orgelaapje Toon

Houd jij net zoals Toon ook veel van muziek? Knutsel dan, na het lezen van het verhaal, je een eigen fantasie-muziekinstrument! Print vervolgens het hoofdje van het orgelaapje, kleur hem in en maak er een masker of een mooie muts van. Zet je masker of muts van Toon op je hoofd en geef een echt apenconcert op je eigen muziekinstrument! Wil je liever alleen kleuren? Dan kan je ook een mooie kleurplaat van ons straatorgel de Lange Gavioli inkleuren.

Klik hier voor het downloaden van de kleurplaat.
Klik hier voor het downloaden van het masker van Toon.

Tip: Deel je kunstwerk op Instagram met Museum Speelklok, dan delen wij jullie bericht! @museumspeelklok #museumspeelklok

Namens Museum Speelklok en orgelaapje Toon wensen we je veel plezier!