9 november 2018

LAATSTE KANS! Bezoek nu onze tentoonstelling Robots love Music!

Museum Speelklok staat geheel in het teken van muzikale robots! Talloze muziekrobots van over de hele wereld zijn t/m 3 maart 2019 in het museum te bewonderen.

In de internationale tentoonstelling Robots love Music ontdek je dat de oudste en nieuwste muziekrobots naast hersens ook een hart hebben.

Een robot met hart en ziel?

Ja, door de eeuwen heen hebben muzikale ‘robots’ zich zo geëvolueerd dat ze niet alleen menselijke bewegingen na kunnen bootsen maar ook zelf muziek kunnen componeren én zelfs improviseren, net als wij dat kunnen.

Welke muziekrobots?

In alle varianten en vanuit de hele wereld. Eeuwenoude robots, interactieve robots, metalen robots, supersonische robots, levensgrote robots, kasten met verstopte robots en vele onzichtbare muzikanten. En allemaal spelen ze ‘live’ muziek.

De indrukwekkende manshoge 18e-eeuwse Klarinetspeler van een Nederlandse bouwer, die ooit in Amerika is beland, speciaal voor de tentoonstelling is naar Utrecht gekomen. De Franse automaat Hugo, bekend van de gelijknamige film, is te bewonderen als filmische schakel tussen mens en machine.

Koop hier alvast een online ticket en krijg een glas limonade gratis.