30 januari 2020 t/m 31 januari 2020

Leerlingen gratis tijdens onderwijsstaking

Op zoek naar orgelaapje Toon voor kinderen
30 januari t/m 31 januari 10:00u 17:00u Museum Speelklok Kinderen

Op donderdag 30 en vrijdag 31 januari is Museum Speelklok voor de leerlingen van het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs gratis te bezoeken! Dit is vanwege de landelijke staking van leraren.

Door kinderen gratis toegang te geven tijdens de onderwijsstaking, schiet Museum Speelklok (groot)ouders graag te hulp. Zo kan je tijdens de onderwijsstaking toch iets leuks én educatiefs met de kinderen ondernemen.

Activiteiten in het museum
Er valt genoeg te beleven in Museum Speelklok. Ieder uur biedt het museum rondleidingen aan, waar de muziek van kleine speeldoosjes en enorme dansorgels de hoofdrol speelt. Bij deze rondleidingen zullen de kinderen in het middelpunt staan. Misschien mogen ze zelf ook wel aan een orgel draaien! Ook kunnen kinderen zelf muziek programmeren in de Muziekfabriek nadat ze de speurtocht van orgelaap Toon hebben gedaan. Of gaan ze op ontdekkingstocht door de Museum Expeditie. Muziek is overal te horen, dus een leerzaam én vrolijk uitje!

Reden van staking
De Algemene Onderwijsbond meldt het volgende over de reden van de staking: In 2020 hebben 55 duizend leerlingen in het primair onderwijs geen leraar voor de klas en dit aantal loopt –als we niets doen- op naar bijna 240 duizend leerlingen in 2028. Op de website  van de AOB lees je hier meer over.