12 mei 2023

Let’s Dance: de wals – van hof tot straat

12 mei 20:00u 22:00u Museum Speelklok Volwassenen
Bestel tickets

Maak een reis door de tijd en door een van de meest succesvolle stijlen in de Europese dansgeschiedenis: de wals!

Met: optredens door ballroom dansers Elmer Schrik en Daphne Schrik-Bruno muziek van het Caribische K’ai orgel door Marfensel Osepa plus dansers en een inleiding door Hanneke Koolen, docent aan de dansacademie ArtEZ Arnhem.

Hoewel de wals nu een klassieke ballroomdans is, werd deze dansstijl eerst gezien als zeer ongepast! Later vond de wals vooral plaats in de balzaal, maar de dans kreeg vele vormen – op de Antillen, in Wenen, in Engeland en daarbuiten; als volksdans, in popliedjes, op soundtracks van films, en zelfs in klassieke muziek die niet eens bedoeld was om op te dansen! Van Disney tot de Donau, van ‘Daisy Bell’ tot drinkliederen, van Chopin tot de Caribische Zee: de wals is een dans met vele gezichten. Kom en wals met ons mee!

Daphne en Elmer Schrik laten de zwierige Weense wals zien op de klanken van onze dansorgels. Marfensel Osepa treedt op met het Antilliaanse K’ai orgel en Ercelle Tatem geeft een demonstratie van de Antilliaanse wals. Hanneke Koolen leidt de avond in. Na de pauze kun je zelf een van de stijlen (leren) walsen in onze danszalen. Lees hier meer over de wals en zijn geschiedenis.

Tijden programma:

• Inloop 19.30 uur
  • Duur 20.00 – 22.00 uur

Tickets:

• Reguliere toegangskaarten: € 15,-
  • Met een Museumkaart / U-pas / VriendenLoterij VIP-kaart: € 10,-
  • Passe-Partout voor twee avonden: € 25,-
  • We Are Public-pas: gratis, reserveer hier

Lees hier meer over de andere dansavonden van Let’s Dance!