9 juni 2023

Let’s Dance: Latin – tango, samba, salsa!

9 juni 20:00u 22:00u Museum Speelklok Volwassenen
Bestel tickets

Op deze avond kun je je onderdompelen in aanstekelijke latin ritmes, dus kom kijken, luisteren én dansen in Museum Speelklok!

Met optredens van dansers Elmer en Daphne Schrik-Bruno en het ensemble met straatorgel Cien Años de Tradición o.l.v. Jaap de Kwaasteniet.

De samba, salsa en tango zijn simpelweg onweerstaanbaar. Ontstaan in Latijns- en Zuid-Amerika werden deze latindansen snel populair en vonden hun weg naar danszalen over de hele wereld. In Zuid- en Latijns-Amerika versmolten lokale ritmes met Afrikaanse culturen die daar terechtkwamen omdat dit gebied één van de belangrijkste bestemmingen was voor de slavenhandel vanuit Afrika. Veel van de latin dansen zijn dansen van het volk. Zo is de samba onlosmakelijk verbonden met het uitbundige Braziliaanse carnaval. En de oorspronkelijke Argentijnse tango zoals wij het nu dansen is bijna niet meer terug te herkennen!

Na de optredens van dansers Daphne en Elmer Schrik en het Cubaanse ensemble kun je onder begeleiding van Daphne en Elmer dansen in het museum.

Tijden programma:

• Inloop 19.30 uur