10 maart 2023

Let’s Dance: The Roaring Twenties

10 maart 20:00u 22:00u Museum Speelklok Volwassenen
Bestel tickets

Luister, kijk en laat je deze avond meevoeren door de swingende muziek uit het veelbewogen jazztijdperk!

Met: Big Band Utrecht o.l.v. Martien de Kam, dansers/docenten Natalia Rueda & Federico Stella. Hanneke Koolen, docent dansacademie ArtEZ Arnhem, leidt de avond in.

De charleston ken je vast, maar ook dansen als de shimmy en de lindy hop kwamen op in de tijd van The Roaring Twenties. Het grote succes van de jazzmuziek uit de jaren 20, 30 en 40 betekende het begin van deze swingdance en veel van de nieuwe dansstijlen ontstonden in de Afrikaans-Amerikaanse gemeenschappen. Dit was ook de tijd dat ons collectiestuk de Weber Maesto werd gebouwd. In deze economisch en politiek roerige tijden was dansen een manier om je zorgen te vergeten. De muziek en swingdance werden mateloos populair, van nachtclubs en theater tot de grammofoon en radio.

Vanavond brengt Big Band Utrecht samen met de dansers én met een belangrijke rol voor de Weber Maesto een swingend optreden in Museum Speelklok. Dansers Natalia en Federico treden op met de charleston en lindy hop en laten je daarna graag zien hoe dit zelf kunt dansen. Hanneke Koolen, docent aan dansacademie ArtEZ, leidt de avond in. Lees hier meer over dansen in de roaring twenties.

Foto: Margriet Silvis-Bastiaenen

Tijden programma:

• Inloop 19.30 uur
  • Duur 20.00 – 22.00 uur

Tickets:

• Reguliere toegangskaarten: € 15,-
  • Met een Museumkaart / U-pas / VriendenLoterij VIP-kaart: € 10,-
  • Passe-Partout voor twee avonden: € 25,-
  • Passe-Partout voor vier avonden: € 50,-
  • We Are Public-pas: gratis, reserveer hier

Lees hier meer over de andere dansavonden van Let’s Dance!