1 juni 2015

Marian van Dijk nieuwe directeur Museum Speelklok

Marian van Dijk is de nieuwe directeur van Museum Speelklok. Marian was de afgelopen 5 jaar directeur van Slot Zuylen te Oud Zuilen. Van Dijk is per 1 augustus 2015 gestart in het museum. Ze volgt Klaas Dirk Bruintjes op die afgelopen jaar directeur ad interim is geweest.

De Raad van Toezicht van Museum Speelklok is verheugd deze veelzijdige vrouw te kunnen benoemen. Zoals bij Museum Speelklok de collectie het museale met het muzikale verenigt, is dat ook terug te zien in van Dijk’s achtergrond als organist, muziekwetenschapper en museoloog.

Museum Speelklok telt 17 fte’s en daarnaast werken er ongeveer 30 oproepkrachten, veelal studenten die onder andere de rondleidingen verzorgen. Het museum ontving 89.772 bezoekers in 2014.

_MG_8792