15 februari 2020 t/m 21 februari 2020

Voorjaarsvakantie noord: knutsel jouw muziekdoosje

15 februari t/m 21 februari 10:00u 17:00u Museum Speelklok Kinderen

Kom in de voorjaarsvakantie noord naar Museum Speelklok en versier jouw eigen, unieke muziekdoosje!

Knutsel en fantaseer erop los tijdens de voorjaarsvakantie noord (15 t/m 21 februari) in Museum Speelklok, want dan krijg je de kans om jouw eigen muziekdoosje te versieren!

Hoe het werkt?

Wanneer je meedoet aan de activiteit koop je in de museum winkel een klein speelwerkje met daarop een vrolijke melodie. Daar krijg je een bouwpakketje bij. Knip het bouwpakketje uit en pak het speelwerkje in. Heb je dat gedaan? Dan begint het leukste werk! Versier jouw muziekdoosjes op je eigen manier. Jij bepaalt helemaal zelf hoe het eruit komt te zien! Op zoek naar inspiratie voor je muziekdoosje? Loop dan eerst een rondje door het museum en bezoek de Koninklijke Kamer. Hier vind je de mooiste speeldozen met Koninklijke allure, zoals de cilinderspeeldoos van Kroonprinses Amalia!

• Extra kosten voor de activiteit: €5,- (inclusief speelwerkje en bouwpakketje)
  • Tijd: de hele dag door kunnen de kinderen zelf aan de slag met het maken van hun muziekdoosje
  • Periode: 15 t/m 21 februari
  • Adviesleeftijd: 5+

Nog meer activiteiten in de voorjaarsvakantie

Laat je deze voorjaarsvakantie meenemen in het muzikale en droomachtige sprookje van de Prinses op de erwt. Een koninklijk verhaal met een groen randje, waarin ook collectiestukken van Museum Speelklok een rol spelen! Prins Laurens is op zoek naar een prinses om mee te trouwen. Maar een échte prinses vinden is nog best moeilijk… De koningin komt daarom met een plan en verstopt een erwt onder een stapel matrassen van het bed. Want alleen een echte prinses is zó fijngevoelig dat ze door alles heen een erwt kan voelen. Zal Laurens op deze manier zijn echte prinses vinden?