6 september 2020

Mini-festival: Utrecht Draait op Zondag

6 september 12.30u 17.00u Park Lepelenburg Kinderen, Volwassenen

Zoek een plekje in het gras, relax en geniet van de muziek die je vanuit elke hoek van Park Lepelenburg in de oren klinkt!

ZIMIHC, Museum Speelklok en Culturele Zondagen slaan de handen ineen en organiseren op zondag 6 september het mini-festival Utrecht Draait op Zondag in Park Lepelenburg. Leuk voor iedereen die op dat moment een plekje in het park heeft, maar zeker ook om online van te genieten via CZonTour – te zien op het Youtubekanaal van Culturele Zondagen. Ook vormt het mini-festival dé opmaat naar de nieuwe tentoonstelling Straatbeeld, die vanaf 9 oktober 2020 te zien is in Museum Speelklok.

Programma

Het programma wordt samengesteld door ZIMIHC en aangevuld met bijzondere draaiorgels vanuit Museum Speelklok. Het voorlopige programma ziet er als volgt uit:

• 12:30 – 13:00   Voorstelling van poppenspeler Rik Rikken
  • 13:00 – 13:30   LIJO
  • 14:00 – 14:30   KUSH Band
  • 15:00 – 15:30   verborgenBende
  • 16:00 – 16:30   Pocket Knife Army

Doorlopend: De Speelklok Roadshow en Orgue de Barbarie. Tussendoor klinken ook de klanken van Kermisorgel De Lange Gavioli.

Corona-maatregelen

Vanwege de corona-maatregelen wordt er strikt gekeken naar de capaciteit van het park. Utrecht Draait op Zondag is gratis toegankelijk, dus wees er op tijd bij om een plekje te bemachtigen, maar neem de regels van het RIVM hierbij in acht.

Tentoonstelling Straatbeeld

Vanaf 9 oktober 2020 dompelen kleurrijke straatorgelbeelden je onder in hun theatrale wereld! In de tentoonstelling Straatbeeld maak je kennis met een enorme verscheidenheid aan orgelbeelden. Paradeer met een bonte stoet orgelbeelden op de catwalk, dans met ze op de dansvloer en wandel samen, al muziek makend, door de straten van toen en nu.

Speelklok Roadshow

De gloednieuwe en interactieve Speelklok Roadshow is een rijdend ‘museum’ met allerlei op elkaar gestapelde kastjes, laden en deurtjes waarachter van alles valt te doen, te leren en te ontdekken. Jong en oud gaan mee op ontdekkingsreis, waarin het verhaal van de zelfspelende instrumenten wordt uitgelegd. Hierin staat het draaiorgel centraal.

Samenwerking

Het mini-festival Utrecht Draait op Zondag is een samenwerking tussen Museum Speelklok, ZIMIHC en Culturele Zondagen.

www.zimihc.nl
www.culturelezondagen.nl