9 april 2017

Moederdag: mama’s gratis naar Museum Speelklok

Op Moederdag worden alle moeders goed in het zonnetje gezet, zo ook in Museum Speelklok.

Heb jij al een origineel cadeautje voor Moederdag? Op zondag 14 mei, tijdens Moederdag, mogen alle mama’s die met hun zoon of dochter naar het museum komen gratis naar binnen!

Verken samen het museum aan de hand van de Moederdag rondleidingen die ieder uur plaatsvinden. Luister en geniet onder andere van het nummer Mother how are you today van Maywood, op het draaiorgel De Schuyt. Daarnaast is er voor de moeders een speciaal lied geschreven. Zing samen uit volle borst mee!

Wanneer de Muzikale Moederdag Rondleiding is afgelopen kan je samen met je moeder de rest van het museum ontdekken en verkennen. Stap samen in de Museum Expeditie en leer meer over de technieken die schuilgaan achter de instrumenten.

Houd je heel erg van speuren en puzzelen? Ga dan zelf aan de slag met de Toonkaart en componeer het lievelingsliedje van Orgelaapje Toon. Natuurlijk kan Moederdag feestelijk worden afgesloten met iets lekkers in het Museumcafé.