12 mei 2017

5 juni: optreden Bewilder, concert De Lange Gavioli en Restauratieatelier open

Pinkstermaandag, 5 juni, vindt de eerste editie van het gratis toegankelijke stadsfestival ‘Utrecht Centraal’ plaats en Museum Speelklok is één van de trotse deelnemers!

Een optreden van de band Bewilder in Museum Speelklok, de openstelling van het Restauratieatelier en een concert met kermisorgel de Lange Gavioli in park Lepelenburg!

Utrecht verandert in één groot muziekpodium. In de binnenstad en daarbuiten zijn er optredens van meer dan honderd Utrechtse muzikanten, in onverwachte crossovers en op bijzondere plekken. Van klassiek tot pop, van vocaal tot instrumentaal, van startende bandjes tot gevestigde namen. Daarnaast zijn er lezingen, workshops, interviews, ontmoetingen, speeddatesessies en een markt. Museum Speelklok is deelnemer van dit mooie festival. Hieronder is uitgebreid te lezen wat er vanuit Museum Speelklok op 5 juni te doen is.

Optreden Bewilder in Museum Speelklok
16:30-17:15
Speciaal voor Utrecht Centraal treedt de geroemde Utrechtse band Bewilder op in het museum, waarbij diverse instrumenten uit de collectie een belangrijke rol vervullen. Het belooft een muzikaal spektakel te worden!

Openstelling Restauratieatelier
13:00 tot 17:00
Bezoek gratis het Restauratieatelier van Museum Speelklok en ontdek voor welke technische uitdagingen de restauratoren dagelijks staan met het opknappen van zelfspelende muziekinstrumenten.

Concert kermisorgel De Lange Gavioli in park Lepelenburg
13:00-17:30
Het onlangs (september 2016) gerestaureerde kermisorgel De Lange Gavioli speelt de sterren van de hemel voor iedereen die het maar wil horen. Kom luisteren en geniet van de vrolijke muziek. Neem je eigen kleedje mee of neem plaats op één van de aanwezige stoelen.

Gehele programma
Bekijk het volledige programma op de website van Culturele Zondagen.