20 maart 2024

Museum Speelklok ontvangt extra bijdrage van de VriendenLoterij

Heel fijn nieuws voor ons museum! Museum Speelklok ontvangt vanaf dit jaar structureel een extra bedrag van 50.000 euro voor programmering en tentoonstellingen.

Met dit bedrag wil de VriendenLoterij de kwaliteit van de programmering en tentoonstellingen waarborgen in tijden van stijgende kosten.

In totaal krijgt het museum daarmee een bedrag van 325.802 euro van de VriendenLoterij. Dit is inclusief een bedrag van 75.802 euro van deelnemers van de VriendenLoterij die specifiek aangeven om mee te spelen voor het Museum Speelklok.

Het hele team van Museum Speelklok is enorm blij met deze extra bijdrage. Mede dankzij de deelnemers aan de VriendenLoterij krijgt ons bijzondere, nieuwste project rond internationale uitvinders van muziekmachines een grote extra impuls.

Jonne Arnoldussen, managing director VriendenLoterij: ”Het is fantastisch dat we dit jaar deze extra impuls aan de Nederlandse musea kunnen geven, zodat musea zich ook in tijden van stijgende kosten kunnen toeleggen op de inhoudelijke programmering. Over 2023 schenken we een bedrag  van meer dan 100 miljoen euro aan cultuur in Nederland. Samen met onze partners maken we ons hard voor ons nationaal erfgoed. Zo houden we kunst en cultuur optimaal toegankelijk voor iedereen.”