22 augustus 2016

Museum Speelklok wordt vernieuwd

Zing, speel, draai, dans, lach, hoor en bewonder! De komende periode wordt er een gedeelte van het museum opnieuw ingericht om het nog mooier en muzikaler te maken.

Heb je zin in een muzikale reis door de tijd? Ontdek vanaf 13 oktober het vernieuwde Museum Speelklok en stap met het hele gezin een vrolijke en muzikale wereld van vervlogen tijden binnen. Overal om je heen hoor je magische muziekinstrumenten live spelen, van het kleinste speeldoosje tot het grootste draaiorgel.

Het Danspaleis

Vanaf 13 oktober ontluikt de vernieuwde en betoverende wereld met pompende kermisorgels en zingende vogeltjes. In het Danspaleis stap je de uitbundige entertainmentindustrie van eind 19e en begin 20e eeuw binnen. Een spiegelzaal met gedimde lichten, de bombastische muziek van de gigantische dansorgels en het geluid van kleine orkestjes in de vorm van orchestrions. Je hoort er de meest dansbare muziek van toen en nu. Een dansje wagen? Dat mag altijd!

Het Orgelplein

Op het ouderwets gezellige Orgelplein schuifel je al zingend langs de buikorgeltjes door naar het grotere werk, de flinke straatorgels met de meest kleurrijke fronten. Geef een draai aan het orgelwiel en luister naar de warme klanken die schallen over het plein.

Muzikale Tour

Een absolute aanrader is het volgen van de Muzikale Tour. Tijdens deze gratis rondleiding die ieder uur wordt aangeboden komen de instrumenten echt tot leven. Een vrolijke rondleider vertelt klinkende verhalen en je hoort de zelfspelende muziekinstrumenten de mooiste muziek spelen.

Tot aan de feestelijke opening

Tot aan de feestelijke opening blijven wij gewoon open. Het kan zijn dat er tijdelijk wat verandert in de opstelling, maar wij doen onze uiterste best om ervoor te zorgen dat je hier geen hinder van ondervindt. Onze Muzikale Tour wordt ook gewoon ieder uur aangeboden en ons kinderprogramma met speurtocht en kinderrondleiding loopt ook gewoon door.

beeld-hoor-low-res-01