13 juni 2021

Muzikale familievoorstelling Nachtegaal en de Keizer

13 juni 14:00u en 15:30uu 14:45 en 16:15u Museum Speelklok Kinderen, Volwassenen
Bestel tickets

Combineer zondag 13 juni een bezoek aan het museum met de muzikale familievoorstelling De Nachtegaal en de Keizer. In het poëtische sprookje ‘De Nachtegaal en de keizer’ van Hans Christian Andersen hoort een keizer een vogeltje in zijn rijk dat erg mooi kan zingen. Hij laat het vogeltje voor hem zoeken en vanaf dat moment komt de nachtegaal elke avond voor de keizer zingen. Op een dag krijgt de keizer een gouden, mechanische nachtegaal en luistert dan alleen nog maar naar deze mooie nepvogel. Als dit kostbare vogeltje op een dag kapotgaat, wordt de keizer ziek en dreigt te sterven. Totdat de echte nachtegaal voor hem komt zingen en de keizer weer beter wordt.

Het prachtige sprookje is voor Stichting Appeltaartconcerten op muziek gezet door componiste Monique Krüs. Zangeres en vertelster is mezzosopraan Karin Strobos.

• Datum: zondag 13 juni 2021
  • Aanvangstijd: 14.00 uur & 15:30 uur
  • Toeslag op entreeprijs: €5,00
  • Duur: 45 minuten
  • Adviesleeftijd: 7+
  • Locatie: Middenschip (Museum Speelklok)
  • Tickets bestel je hier

Met:
Karin Strobos, zangeres en vertelster
Margreet Bongers, fagot
Michiel Holtrop, altviool
Ernst Munneke/ Daan Kortekaas, piano

Nynke van den Bergh, regie
Carel Alphenaar, libretto
Decor/ vormgeving Sanne Puijk en Lobke van Aar

Deze voorstelling komt tot stand in samenwerking met Stichting Appeltaartconcerten.

Een kaartje kopen voor het museum zonder toegang tot de voorstelling? Klik dan hier.