10 december 2019 t/m 5 januari 2020

Vier kerst in Museum Speelklok

Muzikale kerst in Museum Speelklok
10 december t/m 5 januari 10:00u 17:00u Museum Speelklok Kinderen, Volwassenen

Voel de magie van Kerstmis in Museum Speelklok door middel van prachtige kerstmuziek!

In de tijd rond kerst, 10 december 2019 t/m 5 januari 2020, hoor je in Museum Speelklok non-stop kerstmuziek vanuit alle hoeken van het museum! De straatorgels, orchestrions en speeldozen spelen hun beste kerstplaten, boeken of rollen en de zelfspelende muzikale kerstboom is ook dit jaar weer aanwezig.

Kerst tijdens de Muzikale Rondleiding

De Muzikale Rondleiding krijgt tijdens de winterse dagen een echt kersttintje. Kom genieten van de sfeer van kerst in het museum, zing mee met bekende kerstmuziek zoals Jingle bells, All I want for christmas is you en O denneboom en laat je voor even onderdompelen in een magische wereld vol vrolijkheid. In het museum zijn prachtige kerstlichtjes te vinden en hangt er een acht meter hoge kerstboom!

Dit jaar is er naast de kerstrondleiding ook een muzikale adventskalender te vinden in het museum. Vanaf 1 december wordt er iedere dag een vakje geopend. Tijdens de eerste Muzikale Rondleiding van de dag, die start om 10.30 uur, mag een bezoeker onthullen wat er in het vakje schuilgaat.

Kerstvakantie: Muzikale familievoorstelling De tovenaar van het witte orgel

Kom deze kerstvakantie van 27 t/m 30 december en 2 t/m 5 januari naar het vorstelijke sprookje over vriendschap en de betoverende kracht van muziek! De Groothertogin van een piepklein landje is gek op muziek. Daarom heeft ze het mooiste muziekinstrument ter wereld laten bouwen: een orgel waarin een heel orkest verborgen zit. Het liefst zou ze de hele dag niets anders doen dan luisteren naar de prachtige muziek. Of, beter nog, zelf muziek maken. Maar dat valt nog niet mee. Gelukkig is er één iemand die ermee kan toveren…