22 december 2020

Muzikale kerstvlog

Ontdek samen met rondleider Roelof waar sommige kerstliedjes vandaan komen in deze speciale kersteditie van de Muzikale Vlog.

In Museum Speelklok klinkt er vanuit alle hoeken van het museum kerstmuziek! Maar waar komt kerstmuziek eigenlijk vandaan? Rondleider Roelof vertelt het verhaal van de kerstmuziek tijdens deze speciale muzikale kerstvlog! In deze kersteditie laat hij verschillende collectiestukken hun beste kerstplaten, boeken of rollen voor je spelen terwijl hij de oorsprong van de kerstliedjes aan je uitlegt. Luister gezellig mee en kom helemaal in de stemming voor kerst!

Ben je op zoek naar kerstactiviteiten voor thuis? Knutsel dan je eigen kerst(speel)klokjes! In een video wordt stap voor stap uitgelegd hoe jij jouw eigen kerstklokjes kan knutselen!