12 oktober 2019

Nacht van de Geschiedenis

12 oktober 21:30u 22:00u Het Utrechts Archief Volwassenen

Na een succesvolle eerste editie volgt dit jaar op zaterdag 12 oktober de tweede Nacht van de Utrechtse Geschiedenis. Het thema is ‘Zij/Hij/Wij’.

Ook Museum Speelklok vertelt een bijzonder verhaal tijdens dit evenement. Want, de wereld van de automatische muziek lijkt soms op het eerste gezicht op een mannenwereld. Maar is dit wel terecht? Welke vrouwen hebben een rol gespeeld in de geschiedenis van deze bijzondere instrumenten? Jong historicus Guido van Ee stelde hierover een themarondleiding op voor Museum Speelklok. In deze lezing licht hij de samenstelling van de rondleiding toe en vertelt hij enkele verhalen over de bijzondere vrouwen uit de muzikale collectie.

De lezing vindt 12 oktober plaats tussen 21:30 en 22:00 in het educatorium van het Utrechts Archief. Kijk voor het gehele programma op de website van de Nacht van de Geschiedenis.