27 september 2022 t/m 17 oktober 2022

Nu te zien in ons museumcafé: Animaltroniek

27 september t/m 17 oktober 10:00u 17:00u Museum Speelklok Kinderen, Volwassenen

Vanaf 27 september te zien in ons museumcafé: de audio-visuele installatie ‘Animaltroniek’ van kunstenaar Tristan Kruithof!

Tristan Kruithof weerspiegelt met zijn werk Animaltroniek een bovenwaterwereld waarbij, robotica, mechanica en elektronica op transparante wijze samensmelten en ‘aaibare’ wezens ontstaan. Het project is geïnspireerd op ‘Animatronics’, een discipline die vooral binnen de ontwikkeling van film en televisie bekend is.

Robots en robotica spelen een steeds grotere rol in onze maatschappij. Op zowel fysiek als psychologisch vlak wordt geëxperimenteerd met technologische imitatie. Wat als dit uit de hand loopt en een eigen leven gaat leiden? Dit project onderzoekt het omslagpunt in bewegings- en beeldtaal, waardoor het menselijk brein ‘omgaat’ en iets als realistisch ervaren wordt. Bekijk hier de video!

Animaltroniek is gratis te bezoeken. Elke week zal er een nieuwe installatie te zien zijn in het museumcafé. Animaltroniek is onderdeel van kunstmanifestatie CareFull, een initiatief van Art Utrecht in het kader van Utrecht 900.