6 juli 2019 t/m 1 september 2019

Zomer: op draaiorgelavontuur met de orgelman

6 juli t/m 1 september 14:00u 15:30u Museum Speelklok Kinderen

Verdien jij deze zomer ook jouw eigen orgeldiploma?

Wil jij je voor eventjes een echte orgelman of orgelvrouw voelen? Kom dan deze zomervakantie naar Museum Speelklok en verdien je eigen draaiorgeldiploma. Tijdens het draaiorgelavontuur met de orgelman kom je alles te weten over de kleinste en grootste orgels van Museum Speelklok. Hoor het verhaal over de buikorgeltjes, zing mee met liedjes van de straatorgels en dans samen in het Dans Paleis op de muziek van de kermis- en dansorgels!

De orgelman neemt je mee op een spannend avontuur door het museum en vertelt je alles over het leven van de orgelmannen van vroeger. Want, hoe lang bestaan orgels eigenlijk al? Waarom namen de mannen een mansbakje mee? En hoe zwaar is het om zelf aan een orgel te draaien? Dat ga je zelf ervaren! Tijdens de rondleiding leer je alle fijne kneepjes van het vak. Wel goed opletten he? Aan het eind van de rondleiding volgt namelijk de grote draaiorgel test. Kun jij op het juiste tempo aan het orgelwiel draaien en het liedje goed afspelen? Dan loop je het museum uit met een officieel draaiorgeldiploma.

• Datum: 6 juli t/m 1 september
  • Leeftijd: vanaf 4 jaar
  • Wanneer: iedere woensdag, zaterdag en zondag
  • Duur: 14.00 uur tot 15.30 uur