23 juli 2022

Open Call Gaudeamus Award 2023

Samen met Museum Speelklok presenteert Gaudeamus een nieuwe categorie ‘2b / Mechanical Sound Installation’ voor de open call van de Gaudeamus Award!

Laat je inspireren door de collectie zelfspelende muziekinstrumenten van Museum Speelklok en bedenk een spectaculaire klankinstallatie waarin mechaniek en akoestische klanken terug te vinden zijn. Stuur jouw werk in en wie weet komt jouw klankinstallatie bij ons in het museum te staan! We hopen natuurlijk dat er inzendingen zijn die heel goed passen bij of geïnspireerd zijn op de zelfspelende muziekinstrumenten die je in Museum Speelklok vindt.

De deadline is 1 oktober. Dit jaar bestaat de jury uit de Israëlisch-Amerikaanse componist Chaya Czernowin, de Poolse componist Agata Zubel en de Nederlandse componist Jan van de Putte. Ga naar gaudeamus.nl voor alle info over de Gaudeamus Award 2023.

De Gaudeamus Award wordt al sinds 1957 uitgereikt en is een aanmoedigingsprijs voor componisten.