8 april 2022 t/m 8 mei 2022

Open call Springplank Award 2022

Aircilla

Samen met Museum Speelklok organiseert Springplank een open call voor een spectaculaire klankinstallatie. Ben je afgestudeerd na 2017 en heb je een geweldig idee? Schrijf je dan in voor 8 mei en maak kans op een tentoonstelling in Museum Speelklok.

Springplank en Museum Speelklok introduceren een unieke kans voor jou! Laat je inspireren door de collectie zelfspelende muziekinstrumenten van Museum Speelklok en bedenk een spectaculaire klankinstallatie waarin mechaniek en akoestische klanken terug te vinden zijn. We gaan voor de Springplank Award op zoek naar hét unieke werk waarbij geluid, mechaniek en design samenkomen.

Op de website van Sprinkplank lees je de voorwaarden voor de open call. Het winnende werk  zal drie maanden tentoongesteld worden op de promenade in Museum Speelklok. Aan de Springplank Award is een geldbedrag verbonden van 3000 euro.

Over de Springplank Award
Springplank zorgt ervoor dat kunst en de samenleving met elkaar in contact komen en wil opkomende makers een zo goed mogelijke start te geven van hun carrière. Samen met Museum Speelklok presenteert Springplank daarom dit jaar voor het eerst de Springplank Award.

Beeld Aircilla: Gemma Luz Bosch & Jurriaan de Vos