9 mei 2016

Oproep: muziekdoosjes gezocht!

Museum Speelklok zoekt speeldoosjes met een bijzonder verhaal voor de tentoonstelling ‘Muziekdoosjes, vol met herinneringen van Utrechters’.

Museum Speelklok werkt samen met RTV Utrecht aan de documentaire Daar zit muziek in en de tentoonstelling Muziekdoosjes, vol met herinneringen van Utrechters. Het museum is daarvoor op zoek naar uw verhaal. Heeft u een muziekdoosje waar u mooie herinneringen aan heeft? Misschien vanwege de mooie melodie die u aan uw kindertijd doet denken? Of door de dansende ballerina in het juwelendoosje van uw moeder? Of door dat lieve speeldoosje boven de wieg van uw baby?

De verhalen bij deze muzikale instrumentjes maken ze stuk voor stuk uniek en zeker ook museumwaardig, van een simpele plastic uitvoering tot een authentiek houten exemplaar. Uw bijzondere herinneringen willen we graag tonen in de documentaire Daar zit muziek in en de tentoonstelling Muziekdoosjes, vol met herinneringen van Utrechters in het najaar in Museum Speelklok.

Wilt u uw verhaal met ons delen? Laat het ons weten via info@museumspeelklok.nl. Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met Ebelin Boswinkel via 030 2312789.

De opnames van de documentaire Daar zit muziek in zijn in mei. De documentaire wordt in november op RTV Utrecht uitgezonden. In november organiseert Museum Speelklok de tentoonstelling Muziekdoosjes, vol met herinneringen van Utrechters. In de tentoonstelling staan de muziekdoosjes uit de documentaire, de speeldoosjes van Museum Speelklok en die van bekende Utrechters centraal.

Speeldoosjes in alle soorten en maten (2)