13 juli 2022

Orgelconcert met Dirk Jan Versluis

13 juli 11:45u 12:15u Museum Speelklok Volwassenen
Bestel tickets

Deze zomer staat het kerkorgel van Museum Speelklok opnieuw in de schijnwerpers tijdens een serie van vier lunchconcerten! Iedere woensdag in juli spelen getalenteerde, aan het conservatorium geschoolde organisten rond lunchtijd op het Witte-orgel. Woensdag 13 juli neemt Dirk Jan Versluis plaats achter het orgel.

Dirk Jan Versluis (1987) is psycholoog en musicus. Hij begon jong met experimenteren achter de klavieren, kreeg orgelles vanaf zijn zesde en werd kerkorganist op zijn twaalfde. Aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag voltooide hij zijn Master of Music en volgde hij verschillende masterclasses. Dirk Jan houdt zich graag bezig met muzikale projecten. Zo nam hij deel aan uitvoeringen van The Planets van Holst en de integrale orgelwerken van Buxtehude. In het Mendelssohn-jaar 2009 voerde hij al orgelsonates uit, en in 2014 speelde hij in de Amsterdamse Westerkerk de zeven koraalfantasieën van Reger. Momenteel werkt hij aan een integrale uitvoering van Bachs orgelwerken.

Programma:

Robert Schumann (1810-1856)

Uit Vier Skizzen, op. 58 (1845)

• Nr. 1 in c-klein (Nicht schnell und sehr markiert)
  • Nr. 2 in C-groot (Nicht schnell und sehr markiert)

Uit Sechs Fugen über den Namen B-A-C-H, op. 60 (1845)

• Nr. 3 in g-klein (Mit sanften Stimmen)

Uit Kinderszenen, op. 15 (1838)

• Traümerei (Rêverie) (bewerking voor orgel: Alexandre Guilmant, 1837-1911))

Léon Boëllmann (1862-1897)

Suite Gothique, op. 25 (1895)

• Introduction-Choral
  • Menuet Gothique
  • Prière à Notre-Dame
  • Toccata

Reserveer je kaartje online of koop een ticket aan de kassa. Toegang is gratis met een entreebewijs voor het museum, toegang tot alleen het concert is €4,50. In ons museumcafé kun je terecht voor een drankje of een heerlijke lunch.