20 juli 2022

Orgelconcert met Gerben Budding

20 juli 11:45u 12:15u Museum Speelklok Volwassenen
Bestel tickets

Deze zomer staat het kerkorgel van Museum Speelklok opnieuw in de schijnwerpers tijdens een serie van vier lunchconcerten! Iedere woensdag in juli spelen getalenteerde, aan het conservatorium geschoolde organisten rond lunchtijd op het Witte-orgel. Woensdag 20 juli neemt Gerben Budding plaats achter het orgel.

Gerben Budding (1987) is kerkmusicus van de Goudse Sint-Janskerk. Daarnaast is hij stadsorganist van Gouda en vesperorganist van de Utrechtse Domkerk. Gerben is internationaal actief als concertorganist en werkt daarbij graag samen met vocalisten en instrumentalisten. Zijn brede repertoire omvat alle stijlperioden. Gerben is een enthousiaste promotor van Nederlandse orgelmuziek. In dit kader had hij een wereldprimeur met de eerste integrale cd-opname van de orgelwerken van Samuel de Lange jr. Aan het Utrechtse conservatorium behaalde hij een Bachelor- en Mastergraad Orgel. Hij won verschillende internationale prijzen, waaronder de eerste prijs op het orgelconcours ‘Agati-Tronci’ in Pistoia.

Programma:

César Franck (1822-1890)

Prélude, Fugue et Variation
Eerst de Prélude door de Dubbele Ruth, daarna het gehele stuk door de organist

César Franck

Choral III

Louis James Arthur Lefébure-Wely (1817-1870)

Sortie en mi bémol majeur

Reserveer je kaartje online of koop een ticket aan de kassa. Toegang is gratis met een entreebewijs voor het museum, toegang tot alleen het concert is €4,50. In ons museumcafé kun je terecht voor een drankje of een heerlijke lunch.